A password will be e-mailed to you.

Naš sagovornik danas je David Jovanović, poznatiji kao DMG Blast Beats. Karijeru je započeo pre deset godina, a za tih deset godina je ostvario značajne saradnje, što sa domaćim reperima, što sa stranim. Nešto više o samim saradnjama, o početku njegove karijere, i  o drugim stvarima koje su neposredno vezane za samu karijeru pročitajte u nastavku teksta.

HipHopLife: Kada si počeo da se baviš pravljenjem beat-ova, i da li si imao neki cilj koji si želeo da dostigneš?

DMG: Muzika me je privlačila još od malih nogu, i uvek sam želeo da se bavim muzikom i komponujem, pišem, snimam, itd. U osnovnoj školi sam počeo da slušam rep, a par godina posle sam počeo da pravim i beat-ove na Reason 2.5, mislim da je 2003. godina u pitanju i ta godina je početak.

HipHopLife: Već deset godina praviš beat-ove, koju godinu bi izdvojio kao prekretnicu u tvojoj karijeri?

DMG: Da, da, deset godina još malo i jedanaesta. Nekoliko godina sam vežbao i pravio za sebe i ortake, imali smo grupu tada i snimali smo na moje beat-ove, to snimanje je bilo isključivo za našu dušu. Negde između 2007. i 2008. godine je sve počelo da se širi, počeli su da se javljaju reperi iz drugih gradova, većina ih je dolazila lično da izabere beat-ove po svom ukusu. Tako da između 2007. i 2008. godine je bila prekretnica, od tad je sve postalo ozbiljnije i što je najvažnije dosta sam napredovao od tog perioda.

HipHopLife: Upućeni smo da si sarađivao sa raznim reperima, koje saradnje ćeš se rado sećati?

DMG:  Moram da napomenem da sam i pored repera sarađivao i sa ljudima iz druge branše, evo na primer radio sam instrumentale kao podloge za performanse, instrumentale za audio book, rock poezije na kojima je narator trebao da bude Petar Kralj, a poeziju je pisao moj ćale. Što se tiče repera, radio sam sa dosta domaćih, a i stranih, i svaka saradnja mi je posebno draga.

HipHopLife: Sarađivao si sa ocem na jednom projektu, koliko ti je značila podrška roditelja u početku i da li je bilo?

DMG: Kreativci se uvek kapiraju, hodaju sličnim ili istim stazama, figurativno rečeno, samo se stil izražavanja razlikuje. Otac je podržavao muziku koju radim pa čak i u momentima kada možda nije shvatio najbolje, ali to se promenilo, slično je i sa majkom. Podrška roditelja je veoma važna, barem ja mislim tako, jer oni su ti koji prvi treba da te ohrabre i da ti daju vetar u leđa (Naravno ako je to što radiš dobro za tebe), bez te podrške je mnogo teže. Nikada se nisu mešali u to što radim, sem kad im se svidi neki instrumental, pa mi traže sto puta da im pustim ispočetka.

HipHopLife: Da li bi mogao da nam kažeš nešto više o saradnjama sa stranim i domaćim reperima?

DMG: I više nego zadovoljan sam sa svim saradnjama, što sa domaćim tako i sa stranim reperima. Nikad nisam pravio razliku između neafirmisanih i afirmisanih repera, sarađivao sam sa svakim ko je imao volju da radi. Srađivao sam sa mnogima, pa ću nabrojati neke saradnje koje su ostavile malo veći utisak na publiku, a to su: Deda, Lou Benny, Sale Tru, Šef Sale, Thcf, Eazy M, KillaMilla, 4Real, Goldie i T.N.T. to je to što se tiče domaćih, a što se tiče stranih to su: legendarni Celly Cell, Mistah Fab, Big Lou, Lil O, C Bone, manijak i Švaba ortak (Austrija), El Salvador (Čile), Alkeriaz (Francuska) i Olexesh (Nemačka). Ovo su samo neke od saradnji koje su objavljene, a što se tiče neobjavljenih, neka ostanu iznenađenje.

[youtube id=”sMPtEZwvGy4″ width=”620″ height=”360″]

HipHopLife: Koliko dnevno vremena izdvajaš za pravljenje beat-ova?

DMG: Dosta vremena izdvajam za pravljenje beat-ova, ali tog vremena je sve manje kako sam stariji. Tu su privatni problem koje treba rešavati, ili se bar truditi da ih rešiš, prijatelji i najbliži kojima treba posvetiti pažnje i vremena, ali takođe sve ređe stižem da izbacim na net neki noviji beat, jer su se i narudžbine znatno povećale, jer ljudi svakodnevno naručuju beatove, najčešće su to ljudi iz inostranstva koji rade exclusive pa sve ide po ugovoru sa njihovim izdavačkim kućama.

HipHopLife: Ti si jedan od retkih koji je imao priliku da sarađuje sa stranim reperima, da li bar tako može da se živi od repa u Srbiji, jer mnogi reperi tvrde da od repa nema “repa”?

DMG: Sve zavisi sa kakvim reperima sarađuješ tj. koliko je priča ozbiljna. Reperi iz inostranstva znaju da sve košta i cene rad i trud, dok je priča ovde drugačija. Nemam nameru da pljujem po nekome, ali ovde se slabije ceni rad, ruku na srce, postoje i ovde neki ljudi koji su stvarno i više nego posvećeni svome repu, pa samim tim i više ulažu njega. Dok sa druge strane postoje oni “hoću sve i hoću za džabe” ne razmišljajući da meni ili bilo kom drugom beatmaker-u ili ljudima koji su producenti Bog nije dao ovaj život da sede ceo da i rade za džabe. Bio bih neiskren kada bih rekao da u repu nema zarade, možda u Srbiji ima manje zarade nego u ostalim zemljama, ali opet svi oni ili većina uzima neki dinar. Neki od domaćih repera i neki od takozvanih repera naplaćuju nastup po 1500-3500 evra, i posle toga im neko postavi ovo isto pitanje i oni kažu da od repa nema leba, a više zarade nego neko za celu godinu. Što se tiče beatmaking-a i zarade od istog, ja se ne žalim, jedino što vremenom postane naporno.

HipHopLife: Kažeš da ume da bude naporno praviti beat-ove, kako se opuštaš u slobodno vreme?

DMG: Uf, zna da bude, psihički najviše, ali zato je tu vikend da izađeš i opustiš se, mada i ne mora da bude vikend, moj dan je onaj dan za koji sam kažem da je moj, pa se opustim sa ortacima uz neko pivo. Napravimo zezanje što bi se reklo zablejimo. Ako ne zablejimo, onda sam kući gledam neki dobar film, crtam ili čitam neku knjigu radi edukacije, trenutno čitam dve. A pored svega toga volim i da se priključim drugarima iz organizacije Human u raznim akcijama za mlade, a trenutno udruženju osoba sa invaliditetom Uosi “Živeti zajedno” kao i da sa još par ortaka planiramo i radimo na organizovanju humanitarnih koncerata koji će nadam se da se realizuju do početka sledeće godine.

HipHopLife: Voliš da se edukuješ, kako si učio da praviš beat-ove, da li ti je neko pomogao, ili?

DMG: U početku sam učio sam, što je bilo i više nego smešno, a tako je i zvučalo (haha). Kasnije sam počeo da sarađujem sa jednim ortakom koji je DJ inače, DJ Staniša, On mi je mnogo pomogao i od njega sam dosta stvari naučio, a I dosta sam gledao tutorijale po internet i informisao se kroz saradnje i razgovore sa drugim stranim i domaćim DJ-evima, beatmaker-ima, producentima, itd. To je to što se tiče edukacije, sve ostalo je trud.

HipHopLife: Koliko si upoznat sa radom HipHopLife.rs i kako ti se čini?

DMG: Surfujem, pa naletim nekad i na vaš sajt. Pre neki dan sam čitao članke iz rubrike predstavljanje, o mom ortaku Dedi, a drugi je bio Delfagor. Što se samog sajta tiče, odličan 5+.

HipHopLife: I za kraj, šta bi poručio našim čitaocima?

DMG: Čitaocima da čitaju, reperima da repuju (striktno istinu), beatmaker-ima da čukaju beat-ove, jer bez njih repa nema, crtačima da crtaju i oboje sivilo gde god ga ima, brejkerima da brejkuju pa svi zajedno dižemo hip hop do nivoa na kom treba da bude, a to je vrh!

[youtube id=”7zPTHdVOSGA” width=”620″ height=”360″]